Året som gått på webben
2012-05-28 i Allmänt
Prenumerera på nyheter
Du prenumererar nu på nyheter från Kanotsällskapet Ägir.
Vi har skickat ett bekräftelsemail till .
Prenumerera via:
RSSÅr 2011 kan vi i Ägir blicka tillbaka på som året när vår nätvaro fick en rejäl skjuts uppåt. Facebook, hemsidan och artiklar bidrog till att få ut Ägir i medvetandet hos många Uppsalabor och kanotentusiaster.
Under året har Ägirs hemsida ökat både i antalet användare och antalet besök totalt. Hemsidan fick en liten ansiktslyftning och innehållet har ökats något men vi saknar fortfarande både en tydlig och bra grafisk profil och det är tyvärr lite tunt mellan nyheterna och reportagen. Detta hoppas vi kunna ändra på under 2012 - är du intresserad av att hjälpa till och göra våra sidor bättre är vi väldigt glada om du hör av dig!
Facebooksidan med sina 41 medlemmar (maj 2012) har till stor del tagit över den gamla forumdelen på hemsidan och har varit ett snabbt och bra sätt att få ut information och för medlemmarna att ta kontakt med varandra och föreningen.
Vidare har våra videos, uppladdade på Sportwire, visats i ganska stora upplagor och våra duktiga kanotister var frekvent förekommande i lokalpressen (UNT). Länkar till alla dessa texter hittar du under "Arkiv" och sedan "I pressen" i menyraden högst upp.
Under året har hemsidan haft 881 unika besökare som totalt varit på sidan 2901 gånger. Vi har haft 9601 sidvisningar och en snittlängd per besök på 1 min och 43 sekunder.
Den geografiska fördelningen har föga förvånande en mycket hög svensk prägel med hela 83% besökare från Sverige, där Uppsala stått för 58,5% och Stockholm för 19,75%. Av de kvarvarande träffarna har 15% härstammat från engelskspråkiga länder.
Vi kan också se lite kuriosa; 49,75% av besökarna har en Windowsbaserad dator, 25% kör Macintosh. 10% kör den annars mycket populära webbläsaren Chrome, och 3,2% av besöken kommer från en IOS-enhet medan 2,5% har en Android-telefon eller platta. Ytterligare 0,5% har surfat till vår hemsida från en Linuxbaserad dator.
Slutligen kan vi konstatera att förra årets kioskvältare - det vill säga mest efterfrågade sida - inte helt oväntat var rapporterna och texterna om våra nya kanotplatser, följt av rapporteringen från Maraton-SM och 2011-års paddlarskola.
Med hopp om ännu ett kanonår för Ägir, våra kanotister, hemsidan, Facebook, Ägiraren, kanothuset, följebåten, våra ledare och funktionärer och inte minst de svenska kanotisterna på OS,
Pez